The relationship between the implementation of digital marketing with the sales volume of business processing of fish meatballs in Kendari City
DOI:
https://doi.org/10.33772/jsep.v9i3.110Keywords:
digital marketing, sales volume, meat ballsAbstract
The study was carried out in the city of Kendari, Southeast Sulawesi province in June to July 2021. The study aims to find out the connection between a digital application of marketing and the volume of the fish meatball processing plant in the city of Kendari. Selective research location conducted. The population in this study is the owner of the meatball processing plant in the town of Kendari. Data obtained through interviews based on questionnaires. Data collected on the identity of respondents, the number of digital media/media used marketing, and the volume of sales. The data analysis used in this study is a coefficient correlation analysis. Analysis shows that between the variables of digital application of marketing (x) and the variable volume of sales (y) has a correlation coefficient value of 0,891 which means both variables are high correlation. This shows that the higher the application of digital marketing, the volume of the fish ball processing industry in the city of Kendari will increase.
References
Abdul, M.K., Nurdiana, M., dan Wiwin, S. 2018. Model Pemasaran Digital Marketing FB_Ads dan Email Marketing dalam Meningkatkan Volume Penjualan. Ilmu Manajemen. 5(2).
Ayuni, Q., Hafied, C., dan Arianto. 2019. Pengaruh Penggunaan Media Digital Terhadap Tingkat Penjualan Produk Kuliner Kemasan. Penelitian Komunikasi dan Opini Publik. 23(2).
Dedy, P., Rahmi, R. dan Aditya, S. 2017. Pemanfaatan Digital Marketing bagi Usaha Kecil Mikro dan Menengah (UMKM) di Kelurahan Malaka Sari, Duren Sawit. Jurnal Pemberdayaan Masyarakat Madani (JPMM). 1(1):1-17.
Hardi, S., Budiyanto dan Siang, R.D. 2017. Analisis Keuntungan dan Strategi Pengembangan Usaha Lobster (Panulirus spp.) pada CV. Sea Queen Kota Kendari.
Siang, R.D., Desy, S. dan Risfandi. 2017. Pemasaran Abon Ikan di Kota Kendari Provinsi Sulawesi Tenggara. Bisnis Perikanan FPIK UHO.4(2).
Sugiyono. 2013. Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif dan R&D. Alfabeta CV. Bandung.
Suwamba, I.D.K. 2008. Proses Pemindangan dengan Mempergunakan Garam dengan Konsentrasi yang Berbeda. Denpasar.
Trio, F.M. dan Debby, A. 2018. Pemanfaatan Digital Marketing Bagi Usaha Mikro, Kecil, dan Menengah pada Masyarakat Ekonomi Asean. Manajemen Dewantara.1(2).
Usman, H. dan Purnomo, S.A. 2006. Pengantar Statistika. Bumi Aksara. Yogyakarta.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Yuliana, Budiyanto, Wa Ode Piliana, Roslindah Daeng Siang
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Jurnal Sosial Ekonomi Perikanan (JSEP) dilisensikan di bawah lisensi (CC Attribution 4.0). Pengguna bebas untuk menggubah, memperbaiki, dan membuat ciptaan turunan bukan untuk kepentingan komersial, dan walau mereka harus mencantumkan kredit kepada Anda dan tidak dapat memperoleh keuntungan komersial, mereka tidak harus melisensikan ciptaan turunan dengan syarat yang sama dengan ciptaan asli.